Rehberlik

Rehberlik

07.09.2023 29

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

Rehberlik; bireylere mutlu ve üretken insanlar olabilmeleri için gerekli niteliklere ulaşmaları amacıyla, uzman kişilerce yapılan yardımları içeren bir süreç. Bu süreç içerisinde verilen rehberlik hizmetlerinin başarıya ulaşabilmesi için Keçiören Yavuz Sultan Selim Ortaokul Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi aşağıdaki ilkeleri benimsiyor.

İlkelerimiz

  • Gizlilik
  • İşbirliği
  • Süreklilik
  • Güven
  • Gönüllülük
  • Kişi haklarına saygı
  • Bireysel farklılıklara saygı 

Keçiören Yavuz Sultan Selim Ortaokul Rehberlik Birimi, öğrencilerimizin yaş farklarının yanı sıra ilgi yetenek ve akademik gelişimlerini de göz önüne alarak, çalışmalarını yürütüyor.

 

 AMACIMIZ

Öğrencilerimizin;

  • Kendilerini tanıması,
  • İlgi ve yeteneklerinin farkına varması,
  • İlgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmesi,
  • Bilişsel, sosyal ve duygusal açıdan sağlıklı birer birey olması,
  • İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmesidir. 
     

Keçiören Yavuz Sultan Selim Ortaokulu olarak, rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları ile öğrencilerin sorumluluk sahibi, özgüveni yüksek, yaratıcı, özgür düşünebilen, bilgiyi kullanabilen, yeni koşullara ve değişimlere ayak uydurabilen ve sorunlar karşısında çözüm üretebilen yeterliliğe ulaşmasını hedefliyoruz.  Bu anlamda sadece öğrenciler ile çalışmalar yapmaktan ziyade öğretmenleri ve velileri de içine alan bir yaklaşımı benimsiyoruz. Çünkü bir öğrencinin eğitimi ve psiko-sosyal gelişimi en etkili olarak öğrenci-danışman öğretmen-veli-psikolojik danışman işbirliği ile sağlanabileceğini düşünüyoruz.

 

REHBERLİK HİZMETLERİ

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi olarak çalışmalarımızı;

  • Öğrenciye Yönelik Çalışmalar
  • Veliye Yönelik Çalışmalar
  • Öğretmenlere Yönelik Çalışmalar

şeklinde üç temel başlık altında yürütüyoruz. Keçiören Yavuz Sultan Selim Ortaokulu'ndaki "Danışmanlık Sistemi" ile bu üç temel unsuru bir çatı altına toplayarak takip, yönlendirme ve değerlendirme çalışmaları yapıyoruz.

EĞİTİM KOÇLUĞU

Öğrencinin dersine giren bir öğretmeni tarafından yıl boyunca akademik ve psiko-sosyal açıdan düzenli bir şekilde takip edilmesine dayanan bir sistemdir. Her öğrenciye bire bir danışmanlık yapılır. Eğitim koçu, aile ve okul arasındaki sıkı işbirliğini zorunlu kılan bir anlayışı benimser.  Bu temel ayaklardan birinin aksaması sistemin sağlıklı ve etkili yürümesini zorlaştırır. 

Eğitim koçu; 

  • Öğrencilerin haftalık ders çalışma programlarını yapar ve takip eder.
  • Ders çalışma stratejileri konusunda yardımcı olur.
  • Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi doğrultusunda hazırlık sürecindeki başarısını, iniş çıkışlarını takip eder, soru hedefleri verir.
  • Öğrencideki gelişim ve değişimleri belirli aralıklarla veliye bildirir.
  • Öğrencinin okul içinde (ve okul dışında) yaşadığı sorunlarla öncelikle danışman öğretmen ilgilenir. Öğrencinin de ilk önce danışman öğretmeninden yardım talep etmesi beklenir.
  • Yardım sürecinde aile, okul yönetimi ve rehberlik birimiyle işbirliği yapar. Rehberlik servisiyle düzenli toplantılar yaparak öğrenci takibinde destek alır. Öğrencinin psiko-sosyal gelişim sürecinde rehberlik servisi ile sürekli iletişim ve bilgilendirme halindedir.